Серед основних завдань, що стоять перед сучасною школою 21 століття, досить важливого значення набувають питання естетично-екологічної освіти та виховання учнів. Тому стає актуальною проблема екологічного розвитку учнів через інноваційні підходи до уроків (зокрема музичного мистецтва, художньої культури, літератури, образотворчого мистецтва).Треба завжди пам’ятати, що кожна дитина – частина довкілля, індивідуальність, яка потребує особливого підходу на шляху екологічної свідомості, а це потребує організації особливого середовища, яке виходить за межі звичайного уроку і веде нас до пошуку нових методів та форм проведення сучасних уроків, які спрямовані на формування екологічної свідомості. Найважливішим в організації роботи з дітьми є створення загального «поля екології», яке сприяє формуванню естетично-екологічної свідомості учнів. Головна педагогічна мета естетично-екологічного виховання - залучення дитини до безперервного процесу і на уроці літератури, і образотворчого мистецтва, і музичного мистецтва, і на уроці художньої культури, і в позашкільній діяльності. Підтвердженням цього є слова, які написані на піраміді Хеопса: «Люди загинуть від невміння користуватися силами природи, незнання істинного світу» та висловлюванням Ауреліо Печчеї «Природа може обійтись без людини, а людина без неї ні». В формуванні екологічної свідомості суспільства повинні приймати активну участь всі структури, а перш за все – школа і освітяни. У 9 - 11 класах після вивчення предмету музичного мистецтва може бути цікавою тема факультативу "Екологія та музика". В програмах з художньої культури або комплексу мистецтв ефективним буде збагачення естетично-екологічними орієнтаціями. Працюючи вже 29 років учителем музики з учнями 1 - 8 класів, я намагаюсь переконати дітей в тому, що музика - важлива частина нашого життя, життя цілком та життя кожної окремої людини, кожної особистості, особливо кожного школяра.
Одна із найважливіших проблем сьогодення – екологія. Особливо гострою стала необхідність підвищення у людей екологічної культури, екологічного мислення, виховання любові до природи. Функцією природоохоронної діяльності є екологічне виховання.
Кiлькiсть переглядiв: 237